أمينة تطرح أحدث أعمالها الغنائية "كل سنة وأنت خاين" على يوتيوب.. فيديو

اليوم السابع فنون

صورة الخبر

طرحت المطربة أمينة احدث أعمالها الغنائية بعنوان "كل سنة وانت خاين" على موقع يوتيوب ومنصات الأغانى، والأغنية من كلمات حمو الماجيك وألحان محمد الجندى وعازف أورج الأفتار محمد السنى وتوزيع سيد مزيكا، وتقدم أمينة الأغنية بطريقة طربية شعبية.

وتقول كلمات الأغنية:"كل سنة وانت خاين عقبال مليون سنة.. كلك عيوب وبتجيب العيب عليا.. فرحانة بيك وبهنيك وبعتالك هدية.. قبلك اهو اتفضل ومتكسفشى ايديا.. نسي زمان لما وعد ولا الوعود كانت كلام..ومن غبائى أنا صدقت كدب في كدب دا مش غرام.. مقلتش ليه ان انت ناوى انك تصوم تالت أيام.. مع السلامة باى باى وشد الباب وراك  قبل ما تمشى .. اعرف طول ما انا بقفل بابى مباواربشى".

وطرحت أمينة في يونيو الماضى آخر أغنياتها بعنوان "صباحو"  من كلمات وليد رياض، وألحان وليد سماره، وتوزيع محمد حريقة، وقالت كلمات الاغنية: "صباحوا صباحوا، على خاينين وراحوا، صباحوا صباحوا، دول ريحوا وارتحوا، صباحوا بصبح على اللى علينا مصلح، صباحوا بصبح، في حياتى ملكمش مطرح، صباحوا ياباه على الرخاص، اللى سابونا باعونا خلاص اللى جراحهم فينا يا دنيا".

وفى سياق آخر قاربت أمينة على الانتهاء من تصوير فيلم "حمص وحلاوة" الذى يجمع نجوم الغناء الشعبى محمود الليثى وسعد الصغير ورضا البحراوى وعدد آخر من الفنانين، وهو تأليف سيد السبكى وإخراج محمد حمدى، وتدور قصتة في اطار كوميدى رومانسى والفيلم مرشح للعرض فى موسم رأس السنة المقبل.

 

 


التعليقات


الأخبار الاكثر مشاهدة

أحدث الأخبار